Po trzech latach od premiery gry okazuje się, że Heavy Rain mógł zostać wydany przez firmę Microsoft. To właśnie do niej – jak wyznał David Cage w wykładzie dla BAFTA – zwróciło się początkowo studio Quantic Dream. Szefostwu Microsoftu bardzo spodobała się poprzednia gra ekipy,Fahrenheit (a.k.a. Indigo Prophecy), i chciało nawiązać współpracę z Quantic Dream. Mimo to, gigant z Redmont nie zgodził się wydać Heavy Rain, ponieważ wolał uniknąć powiązań z grą, której głównym motywem jest porywanie dzieci.
Cage podkreślił, że nie żywi urazy do Microsoftu – wręcz przeciwnie, według niego to świetna firma. Jednak różnice w wyobrażeniach co do finalnego kształtu Heavy Rainwykluczały współpracę. Odesłane z kwitkiem, Quantic Dream udało się do firmy Sony – doskonale wiemy, co było dalej. Właściciel marki PlayStation nie miał podobnych zastrzeżeń, co jego największy konkurent i po zapewnieniu ze strony twórców, że Heavy Rain nie podejdzie do kontrowersyjnych tematów w sposób wulgarny, zgodził się wydać grę. Szacuje się, że tytuł wygenerował ponad 100 milionów euro przychodu, podczas gdy koszty produkcji i marketingu zamknęły się w 40 milionach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz